Vi bruker informasjonskapsler og andre sporingsteknologier for å forbedre din nettleseropplevelse på nettstedet vårt, for å vise deg personlig tilpasset innhold og målrettede annonser, for å analysere nettstedstrafikken vår og for å forstå hvor våre besøkende kommer fra.

Reduser stress og spar tid med Jelpr

I en hektisk barnehagehverdag, hvor kortsiktig sykdomsfravær kan skape stress og tidspress, tilbyr PBLs samarbeidspartner Jelpr en løsning som har gjort livet enklere for mange barnehager.

Hvert år formidles over 25.000 oppdrag via Jelpr-plattformen. Men hvordan fungerer egentlig dette systemet, og hvorfor er det blitt så populært?

Salgssjef Haakon Ølmheim i Jelpr har svarene.

Krevende ringerunde

Når en ansatt blir syk, kan det ofte være utfordrende å få tak i en vikar på kort varsel. Men ifølge Ølmheim kan Jelpr være nøkkelen til å løse dette problemet:

– Når en ansatt melder seg syk, starter ofte et kappløp mot tiden, forteller han.

– Man ringer rundt til tilkallingsvikarer, men ofte når man ikke frem med en gang. Den første tar kanskje ikke telefonen, den andre må sjekke kalenderen sin. Og før man vet ordet av det, har man brukt mye tid uten å få sikret en erstatter.

Tidsbesparende plattform

Dette er en kjent problemstilling for mange barnehager, men Jelpr har utviklet en løsning som effektiviserer prosessen betydelig.

– Med vår plattform kan barnehager enkelt legge inn sine tilkallingsvikarer, deltidsansatte eller faste ansatte, og sende en forespørsel om oppdrag med et par tastetrykk, forklarer Ølmheim.

Test Jelpr i din barnehage

Salgssjef Haakon Ølmheim i Jelpr svarer på hvorfor Jelpr er blitt så populært for barnehagene.

Automatisk booking

Hvordan fungerer dette i praksis? Haakon Ølmheim beskriver det som svært brukervennlig:

– Når en oppdragsforespørsel sendes ut via Jelpr, mottar de utvalgte ansatte en SMS med en lenke. Ved å klikke på lenken føres de til sin profil på Jelpr, hvor de enkelt kan logge inn med FaceID eller TouchID. Der kan de svare ja eller nei til oppdraget. Hvis noen aksepterer, blir oppdraget automatisk booket, og de andre får beskjed om at vakten er dekket.

Reduserer stress

Tiden man før brukte på å ringe rundt og koordinere, er nå erstattet av en rask og automatisert prosess.

– Etter å ha snakket med mange barnehager som har tatt i bruk Jelpr, hører vi ofte at stresset forbundet med fravær har blitt betydelig redusert. Og det er akkurat det som er målet vårt, sier Ølmheim.

Fra kaos til kontroll

Ved å automatisere prosessen og tilby en plattform hvor alt skjer digitalt, gir Jelpr barnehagene både tidsbesparelse og en følelse av trygghet. Barnehagen har alltid full oversikt over hvem som kan ta vakten, og prosessen blir håndtert raskt og effektivt.

– Vi forenkler en prosess som ellers ofte er kaotisk og stressende. Med Jelpr slipper man tidkrevende ringerunder, og man har full kontroll på bemanningen – raskt og effektivt. Dette gir trygghet både for barnehageledere og ansatte, avslutter Ølmheim og legger til:

– Vi ønsker å spare våre kunder for tidkrevende administrasjon, slik at de kan fokusere på det som virkelig betyr noe – barna og deres hverdag.

Ønsker du å teste Jelpr i din barnehage?

Gjennom ditt medlemskap i PBL får du 15 prosent rabatt på plattformen til Jelpr.

Alle PBL-medlemmer får også tilgang til en egen nettside der dere finner alt av brukerstøtte og videoer, inspirasjonsmateriell og tips og triks.

Les mer om Jelpr og deres plattform!

Prøv produktene gratis i 30 dager!

Registrer deg og prøv produktene til Mentor+ gratis og uforpliktende i én måned.

Prøv gratis
Kontakt oss